måndag 23 maj 2011

Summering av Stockholm

Som jag skrev så blev min syster skadad rätt allvarligt men hon repar sig snabbt. Den 20/5 Vi fick tag i taxibolaget som gjorde det och sade att antingen ska vi ha 5000 :- eller så går vi vidare till deras försäkringsbolag som hade krävt dem 15 000 :-. Vi var även på ett besök hos polisen eftersom vi först ville göra en anmälan, men vi lade ner det när taxibolaget gick med på att ge oss pengarna som skulle täcka alla taxikostnader.

Förutom alla tråkigheter, så blev de väldigt mycket shopping (visar i nästa inlägg), skratt och minnen. Vi blev ju utsatta för fulla polacker, sjukhus, ambulans, polis, förhandlingar och mycket mer. Det var inte riktigt det vi förväntade oss när vi kom på nattåget till Stockholm. Men vi gjorde det bästa av resan, vilket jag iallafall anser är viktigast. Och såklart, så blir det en ny Stockholm resa, som vi hoppas på blir som vi tänkt! Här kommer ett litet bildspel:


Djurgårdsfärjan

Vackra hus i Gamla Stan

Mysig resturang, fick mig tänka på min fina Kristoffer <3

Vacker solnedgång!

Frulle :)



Middag på Pizza Hut - såååååååååååå gott!



Storkyrkan!

Hotellrummet

Hotellrummet

Hotellrummet

Gamla Stan + min lilla söta mamma

Fina byggnader!



Promenad i Gamla Stan


Vaktbyte vid Slottet



Plattan, fult med folk!

Hört mycket om tacobar, men det var nog det äckligaste jag har ätit. Detta ska föreställa två einchiladas...

Så vi åt detta istället!

Tåget hem!

God gräddboll som kostade 30:-

Muffins!




Och sedan var vi hemma! Så skönt att vara tillbaka till tryggheten efter allt som hände. Kom även förbi en packad farbror och snackade med oss i en timme, lite smått drygt. Dock visade det sig att han är miljonär, inte illa!

Hoppas ni har gillat bilderna + mina få inlägg! Stockholm i mitt hjärta!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar