måndag 2 maj 2011

Hälsoinlägg 2/5

Idag var det första dagen för resten av månaden! Det har gått bra - ingen större ändring, mer intensiv träning och bättre kost.

Började dagen med gym, vilket fick mig att vakna upp! Det är ett tips, om du är trött på morgonen. Träning gör att du i längden orkar mer om dagarna och somnar gott om nätterna. Superbra! Har även lite tips för dig som vill ändra din kost - många tror att man måste äta sallad varenda dag för att vara nyttig, vilket inte stämmer.

Omeletter är otroligt bra - du kan välja innehåll samt att äggen innehåller otroligt mycket protein. Pastasallader med tillexempel kyckling och tomat är också bra! Pasta är långsamma kolhydrater som man alltid behöver. Dock har jag valt att försöka  små mängder kolhydrater och hålla mig till protein. Klart äter jag kolhydrater - det måste man ha, men inte så mycket. Ni får inte heller glömma, att kött i ALLA former (som inte är marinerade eller innehåller mycket fett man kan skära bort) är superbra! Det ska man äta mycket av! Oavsett om det är fisk eller kossa eller what ever.

Så idag har jag ätit;
- Havregrynsgröt (superbra och mättande!)
- Fil med äpplebitar
- Pastasallad med kyckling
- Omelett med skinka och svamp

Träning:
- 30 minuter cykling
- 30 minuter rumpa, lår och ben.

Imorgon blir det crosstrainer 20 minuter och 40 minuter armar och rygg. På onsdag blir det spinning - wii! Heja mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar