tisdag 24 maj 2011

damdamdam:


Lärare som gör elever omotiverade
Ett exempel är idag, när vår samhällskunskaplärare vill samla klassen för att, bokstavligt talat, trycka upp i huvudet på oss att vi är lata för att vi inte har lämnat in en delinlämning av hemtentan, som skulle lämnas in förra veckan. Hon stod och pratade om hur vi inte ägnar tid åt hemtentan. Då var det tackar gud, fler än jag som reagerade. Någon räckte upp handen och tog orden från min tunga; "men vi har haft hundra saker att...". Längre hann hon inte, fören läraren gick på igen, och sa att inte spelade någon roll, för vi använder inte vår tid rätt. Där blev jag otroligt förolämpad, de som känner mig, vet om hur mycket tid jag verkligen lägger ner på skolan! En annan lärare hade dessutom sagt att delinlämningen inte var obligatorisk - vad sägs som kommunikation och kanske ta ett snack med elverna för att se hur vi ligger till med all (stress) skolarbete, innan du förolämpar oss? Tro mig - hade vi haft tid hade vi gjort allt för att göra klart hemtentan! Vem vill ha en sån stor uppgift liggandes på axlarna?

Fotbollshuliganer
Jag HATAR fotbollshuliganer, de som praktiskt taget, går och ser på en fotbollsmatch för att bråka. Känner rätt många sådana. De säger att de ska kämpa för det rätta och för sitt lag, fine. Gör det! Men ni behöver för tusan inte slå ner/hetsa/förstöra för dem som har betalat pengar för att komma dit. Tänker ni på de smågrabbar som kommer dit med sina pappor för att njuta fotboll? Om det hade varit er bror som hade blivit nedslagen p.g.a "fotbollsupportrar" så hade ni inte varit så himla stolta. Lägg ner det där, fotboll finns för att avnjutas och älskas - inte förstöras. 

Min fina pojkvän <3
Som alltid finns för mig i alla lägen. Vi har tyvärr bråkat en del på sistone, men oavsett, så betyder han så mycket för mig! Jag kan alltid prata med min Kristoffer när jag mår dåligt, eller när jag behöver prata. Har tyvärr rätt många vänner som sviker mig ständigt, och det är det skönt att ha någon som honom, som finns där och håller min hand when times get though! Jag kan ta en kula för dig sötnos, och det vet du!

När det går bra på ett prov
Helt ovetande om att vi skulle börja dagen med ett nationellt prov i matte, kom jag till skolan som jag alltid gör. Då säger min vän; är du redo för provet? Och jag kommer på att det var idag och inte IMORGON som det skulle skrivas. Och jag hade inte hunnit träna något! Negativ som jag kan vara ibland så trodde jag att det skulle gå åt fanders. Men när jag öppnar provpappret, så ser jag till min förvåning att jag faktiskt skulle klara av det! Det slutar med att jag lämnar in sista mattenationella med ett leende på läpparna! Go me! Härlig egoboost!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar