söndag 27 februari 2011

Frustrerad.

Blir så förbannad och ledsen över mig själv. Jag kämpar så himla hårt med min träning. Är på gymmet runt 3 - 4 gånger i veckan. Men trots det och trots en ändrad diet på runt 1200 kcal/dagen, så går jag inte ner i vikt. Jag blir så frustrerad och ledsen. Jag har endast förlorat 2,5 kg och 10,8 cm på snart 2 månader. Det är något, men inte tillräckligt.

I början åt jag INGET bröd, pasta, potatis eller så. Men det har blivit lite mer. Jag frossar inte, jag äter mindre och nyttigare. Blir av med snitt 3200 kcal i veckan. Jag vet om att jag har börjat bygga muskler, men jag borde ändå inte stå på -0 kg. Jag vill någongång kunna ställa mig på vågen och se ett resultat, det hade känts så himla bra.

Så det jag ska göra nu, är att bli strängare. INGET bröd, tillsatt socker, potatis eller pasta. Jag ska testa den metoden nu hela mars, och går jag inte ner på det så kommer jag nog ta kontakt med en dietist eller en personlig tränare. Samtidigt har jag en röst bak i huvudet. Jag vet hur vanligt det är med ätstörningar i min ålder. Det startar med att man känner att man har kontroll över något, och sedan blir det bara mer och mer.

De som känner mig, vet om att jag är ett litet kontrollfreak. Jag måste hålla reda på allt. Därför är jag rädd samtidigt. Folk säger jag ska hålla ut med den kosten jag har nu, men nej. Det händer inget. Jag har väntat i exakt 1 månad nu på iallafall ett kilo, men nej. Ingen förändring.

Imorgon är det min personliga weighin och mätning. Ska på spinning också.


4 kommentarer:

  1. Var inte ledsen. I och med att du tränar och bygger muskler ökar också din fettförbränning och fettet ersätts ju med muskler - muskler väger mer än fett. Du är asgrym!

    SvaraRadera
  2. Tack Amanda. Men jag vill gå ner i vikt, och det borde iallafall vara något kilo mindre, inte sant? Formar ju kroppen, det har jag sett, men jag vill bli av med mitt fett rent viktmässigt.

    Tack för ditt stöd!

    SvaraRadera
  3. Gumman!
    kämpa på! Testa lchf dieten!! eller d e ju ingen diet utan en livsstil!!
    Har vänner som ätit massa gott, kött, gräddiga såser osv MEN skippat alla kolhydrater! RESULTAT mellan 4-7 kg på en månad!!
    Kanske ingen tröst men jag tycker du är fin som du är!! KRAAAM

    SvaraRadera
  4. Tack Lina <3

    Finns många metoder, men försöker göra den som passar bäst för mig! Antingen måste jag äta mycket av något onyttigt eller inget alls. Blir alleldes för frestad annars. Det handlar om att jag ska vara bekväm i mig själv <3 Tack för ditt stöd <3

    SvaraRadera