måndag 7 februari 2011

dag 08 - min tro

Jag är inte TROENDE, i den bemärkelsen att jag går i kyrkan var söndag - MEN jag tror. Jag är kristen och är döpt samt konfirmerad. Har alltid känt att någon finns där "uppe", om ni fattar? När jag ser mig omkring, tycker jag att det är omöjligt att Darwins evolution stämmer. Jag tror att det finns någon, oavsett vilken Gud det är, eller vad det är, så finns det någon som har kontroll där uppe. Jag tror mycket på ödet också, och karma.

Detta kombinerar jag med Darwins evolutionsteori. För, precis som den teorin knappast har kunnat vara ensam i detta, har knappast en Gud själv gjort världen. Jag tror att någon form av högre makt + evolutionen har format oss. Det är ju faktiskt så att många forskare inom ämnet har blivit troende efter att ha forskat så mycket om celler. Dom har insett att detta inte är en slump.

Vem vet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar