torsdag 17 februari 2011

Dubbelmoral

Som många säkert vet, är jag duktig på att ha åsikter. Det har alla människor, och förvisso - så brukar jag hålla dem för mig själv. Men vissa, uppenbara saker, måste jag bara yttra mig om. Har DU problem med detta, kan du klicka dig ifrån min blogg direkt.

Dubbelmoral finns överallt. Men vissa saker, är bara löjliga! Jag tänker speciellt på amning, censuerade låtar och reklam. Många i USA, men också Sverige, tycker att det är "äckligt" när mammor ammar på offentlig plats. Att det är absurt och att man inte borde visa sina bröst bland folk. Men då har jag en motargument, vad säger ni, om alla planscher för underkläder? Alla låtar om sex? Är inte det värre?

Många kommer som argument, att tjejer i min ålder, tar illa vid när man ammar öppet. Men jag kan säga, att jag tar mer illa vid när man ser tjejer på planscher med en vikt på 40 kilo. Det samma gäller låtar, speciellt i USA, som man censuerar. Jag menar? Tror du vi går runt och tänker på sex när de sjunger "fuck you" i låtar? Svar: NEJ. Vi tar åt oss när man ser halvnakna kvinnor på porrtidningar i affären, modeller på reklamaffischer och så vidare. Så, tänk på målgruppen. Dessutom, är amma naturligt.

En sådan här bild är värre för min målgrupp....

... Än en sådan!



1 kommentar:

  1. Hej gumman! Hoppas du mår lite bättre! Kom å fika lite på måndag du med, kul att träffa dig ju!

    Visst är det bra att ha åsikter och har man dem så skall man stå för dem. Men man måste oxå acceptera att långt i från alla delar dem.

    Jag förstår inte riktigt hur ammning och underklädesreklamer hör i hop dock!?

    Tack för en fin blogg iaf!

    KRAAM

    SvaraRadera