tisdag 18 januari 2011

*HÄLSOINLÄGG*

Här kommer gårdagens hälsoinlägg blandat med dagens. Hade fullt upp igår (som vanligt) så hade knappt tid att blogga. Men här kommer det iallafall! Igår jag ordentligt med frukost eftersom jag började 13.20 och därför skulle det inte bli någon mat i skolan. Vi åt på Burger King till middag, men jag tog sallad istället, mycket bättre! Dock var den rätt... hm ... ej-salladig? Kändes som den var tagen från deras källare - haha! Men vilken snabbmatsresturang har bra sallader egentligen?

Igår åt jag:
Havregrynsgröt och en macka med skinka (282 kalorier)

Kycklingsallad från BK (144 kalorier)

2 sallad/skinkmackor med en kopp te (264 kalorier).
Ett tips: Om du är "beroende" av kaffe, så försök byta till te. Om du inte har allt för mycket socker i teet blir det inte mer än max 30 kolhydrater.

Totalt: 690 kalorier

Det var egentligen tänkt att jag skulle träna igår också, men var inte hemma förens halv 5, så det blev för mörkt. Tänkt jag skulle ta det idag istället.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens hälsoinlägg:

Var tänkt jag skulle träna idag - men inte blev det av det heller. Var ju så mycket med Tommie idag så hann knappast. Kosten har varit sådär idag också, har varit så stressigt och så.

Idag åt jag:

Till frukost åt jag två skinkmackor. Åt dom under provet. Ungefär 217 kalorier

Kycklingsallad i skolan (240 kalorier)

Syns knappt vad det är på bilden, men det är iallafall biff, stekt potatis och grönsaker. Skulle gissa på runt 450 kalorier.

Och så en milkshake. Jag vet - FY!!! Fyfyfyfyfyfyfy på mig! Men den tränar jag bort imorgon när jag är ute och går. Den innehöll 265 kalorier, usch vad jag mår dåligt efteråt. Tog iallafall en liten om det var till någon tröst.

Totalt: 722 kalorier. Inte så farligt ändå! Imorgon blir det träning.




1 kommentar:

  1. hur klarar du dig med så få kalorier? man måste väl äta minst 1000 per dag?

    SvaraRadera