söndag 16 januari 2011

*HÄLSOINLÄGG*

Idag har det varit fullt upp på träningsfronten! Vid 12.00 stack jag och Tommie till badhuset. Simmar 1 km, 40 längder, var söndag nu ju vilket är perfekt för mig . Hatar konditionsträning annars men jag älskar vatten så simma är bra. Man bränner ungefär 570 kalorier på en timme vilket är ungefär 2 cheeseburgare! Det bästa med att träna är att man kan äta te.x pasta eller potatis vilket innehåller mycket kalorier. Kör ju mycket efter LCHF - metoden. Fungerar bra för mig! Kan knappt vänta på att få mäta och väga mig den 1:e feburari.

Idag har jag ätit:
 2 knäckemackor (45 kalorier).
2 medelstora biffar med sallad och lite makaroner (350 kalorier).
2 bananer (180 kalorier).
1 macka med prickigkorv (ca. 85 kalorier).

Vilket blir 660 kalorier, men efter simnningen blir det 87. Inte helt bra, får börja äta lite mer när jag tränar?(Ipodbloggat)




2 kommentarer:

  1. Du är jätteduktig gumman!! Blir lite inspirerad till att röra lite på mig!!! Hur räknar du ut kalorierna, d låter nämligen som det är väldigt lite kalorier i det du äter!!?

    STOOOOOR KRAAAAAAM

    SvaraRadera
  2. Tack <3 Det glädjer mig att höra :) Med tanke på att Björn har Ipod så kan du använda den. Jag har en applikation som heter "MyNetDiary" som räknar kalorier jag bränner och äter. Appen kostar ingeting. I den skriver du om du te.x har ätit 2 mackor, så skriver du i det, sen räknar den hur mycket kalorier det är.

    Gäller samma med träning! Du skriver i vad du har tränat och hur länge :) Sen sparas det som typ en dagbok där i, så du kan blicka tillbaka. Den räknar även hur mycket näringsämnen man ska få i sig o.s.v

    Kram <3

    SvaraRadera