lördag 1 januari 2011

I fake a smile so he won't see.

Hej! Då är det nya året här. Känns så skönt att få börja om fräsht! Inte sant? Älskar att få lägga det gamla bakom sig och blicka framåt. Har ni några nyårslöften? Egentligen brukar jag inte ha det, för jag det slutar tyvärr bara med att man misslyckas och blir besviken på sig själv. Men i år har jag 3 stycken:
1. Gå ner 15 kilo till den 28:e maj
2. Leva livet mera 
3. Bli ännu bättre i skolan

Idag är det bara en slappedag - till och med mina marsvin är helt utslagna! Haha. Det var inte speciellt livat igår, vilket jag kan tycka är rätt skönt. Har alltid varit den stillsamma personen. Älskar att ha kul och stimma, men igår passade det sig verkligen att ta det lugnt. Det var jag, mamma, pappa, syster och Tommie som var här!

Vi åt en supergod 3-rättersmiddag som min syster och pappa lagade. Passade på att kränga i mig som tusan eftersom min diet har börjat! När vi hade ätit och var mätta och goa chillade vi bara, lyssnade på musik och njöt av dom sista timmarna på året. När det närmade sig tog pappa med sig den största smällaren han kunde hitta (som han hade köpt, så überstolt var han!) och så väntade vi tills klockan slog 00.00 innan vi skjöt upp den. Hela grannskapet var ute och jag fick min "påtolvslaget"-kyss av min älskling för andra året i rad! Hoppas det blir fler nyår tillsammans!

Idag, som sagt, så började min diet och det känns jättebra! Sötsuget har kommit och gått rätt mycket men jag har varit duktig och stått emot det. Idag ska jag nog köpa lite frukt också, om det skulle bli akut. Min blogg kommer nog bli lite av en hälsoblogg också! Men det kommer isåfall stå i rubriken om det är ett sådant inlägg. Ikväll skriver jag i bloggen vad jag har ätit!

Gott nytt och god fortsättning!

Kisses and hugs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar