lördag 30 april 2011

Spritfri valborg!

Amatörernas afton, brukar vi här hemma kalla denna kväll. Många ser kvällen som ett "skäl" till att dricka, som om det är självklart liksom. Och fine, det gör man ju som man vill - men jag tycker bara det är löjligt. Glömmer aldrig på min förra skola, i omklädningsrummet på idrotten, stod det tjejer och diskuterade vilket vin de skulle ha, och vad det skulle kosta. Sen blev de ovänner, för de inte hade betalat varandra rätt. Jag menar, vad i hela är det för fel på att sitta hemma och ta det lugnt?

Låter kanske mesigt. Men jag personligen, tycker att det är den tiden som är värdefull. Festa har man tid för när skolan är klar, och när man har ÅLDERN inne. Jag tycker inte att vi tonåringar kan hantera sprit. Räckte med att vara ner på tiviolit igår, för att bekräfta detta. Hemskt!

Själv, ska jag sitta i Kristoffers famn och glo massa filmer med goda chips. Jag använder min tid i livet så förnuftigt som möjligt. Vad gör du?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar