torsdag 30 december 2010

It's the same in the end of the day.

Nu sker drastiska återgärder. Detta handlar inte om att folk tycker saker om mig, eller att jag "måste" vara på ett speciellt sätt. Detta handlar om mig, vad jag vill och mår. Så har du åsikter om det jag skriver, så posta en kommentar - men tänk noga först...

Det är inte bara för att det är ett nytt år, men jag har tänkt på det länge och det känns skönt att börja från början. Ska ta tag i min vikt på riktigtn nu. Jag brukar inte visa det för många, att jag mår dåligt över mig själv, men nu får ni reda på det nu. Jag måste ta tag i vad jag äter och hur mycket jag rör på mig. Mitt blodtryck togs för ett tag sedan och det var lite för högt för en tjej i min ålder. Samma gäller mitt BMI.

Jag har aldrig varit direkt fet, bara lite större än det normala. Jag har många gånger sagt att normalt är överskattat - men när det kommer till hälsan måste man vara normal. Man behöver inte vara pinnsmal - för det är inte det det handlar om. Det handlar ENDAST om att trivas med sig själv. Man ska inte bry sig om vad andra runt omkring än tycker och säger.

Hela mitt liv har jag blivit kallat fet eller stor. Om det inte sägs så kan man se det på vissas kroppsspråk. Klart blir man lite ledsen, men det är inte det som har bidragit till detta. Jag vill kunna känna mig bekväm när jag har bikini eller ska duscha. Jag vill kunna titta mig i spegeln och känna mig bekväm. Just därför gör jag detta.

Jag ska absolut inte svälta mig! Aldrig! Det är ingen bra metod, jag ska helt enkelt dra ner på kolhydrater till runt 1000 - 1200 om dagen blandat med träning. Har gjort upp ett litet schema så det är lättare för mig att hålla motiveringen uppe. Mitt mål är att ha gått ner minst 10 kg (gärna 15 kg) tills jag ska till Turkiet den 28:e maj. Belöningen = Navelpiercing!

Jag hoppas jag fixar detta, jag måste det! Det är ett stort mål, men det handlar om min hälsa. Jag vill inte vara gammal och tänka: Fan, jag tyckte aldrig om mig själv. Hoppas ni stöttar mig!



Kisses and hugs

1 kommentar:

  1. You go girl.. Det fixar du, hälsan är viktig, kanske tänker man inte alltid på det, så när det känns tungt att motivera sig med det så tänk.. PIERCING!!

    Hoppas du får en fin nyår, så ses vi snart hoppas jag.. Puss å kram Moster

    SvaraRadera