måndag 13 december 2010

Du är som en stjärna i himlen, något man ser men aldrig når.

Nu är jag hemma, läsare. Är rätt "dämpad" eftersom det har hänt väldigt mycket saker idag som inte speciellt bra. För det första gick mitt luciasolo åt helvete (inte hela världen), men vi fick även reda på vem som följer med till Sydafrika.

Det handlar inte om att jag inte fick följa med, för det kommer fler tåg. Det handlar om bristande kommunikation mellan vuxna som gör att vi yngre blir lidande. Jag är med i två projekt, ett heter "Tandem" och går ut på att vår tyskaklass är utbytesklass med en annan klass som också läser tyska i Ungern. Det andra projektet är då "Star For Life" som jag också är engagerad i.

För två veckor sedan fick jag reda på att jag inte kan vara med på båda resorna då det kostar för mycket, så jag valde att hoppa ur "Tandem" eftersom jag brinner mer för Sydafrika projektet. Jag sa det klart och tydligt till min tyskalärare, visst blev hon lite irriterad, men hon strök mig från listan och sa det var okej nu. Så jag blev ju glad och tyckte att mina chanser för Sydafrika blev större.

Idag skulle vi då få reda på vilka som skulle med. Det första läraren säger är: Kajsa, du kan inte följa med eftersom du är med i Tandem. Jag blir sårklart rasande och säger :"Nej, jag hoppade ur det för jag ville vara med här". Jag tror ingen av dessa två lärare förstår att jag inte visste att det bara var en resa som gällde, annars hade jag ALDRIG engagerat mig i båda.

Så nu står jag här, utan Sydafrika och med lärare (vuxna kan man ju inte kalla det), som inte kan kommunicera. Detta har gjort att jag har blivit lidande. Som sagt, det handlar inte om att jag inte fick följa med - det handlar om att dom inte kollar upp saker först innan dom pratar. Det känns lite som läraren som bestämmer över Sydafrika resan, valde bort mig fast jag hade gått ur "Tandem" för att hon hade så svårt att bestämma vilka som skulle med till Sydafrika. Känns inte okej.

Detta slutar med att jag inte får någon resa någonstans, varken Ungern eller Sydafrika. Men det värsta är, att fast jag gick ur "Tandem" i rätt tid, så får jag inte göra något med "Star For Life" alls. Fan vad less jag blir alltså.

Kisses and hugs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar