måndag 20 december 2010

Go and close the curtains 'cause all we need is a candlelight.

Hej hej! Fatta vad som har hänt idag - hur mycket som helst!? Började med att mina utslag har blivit värre. Vaknade ju hos Tommie och när jag skulle till bussen så blossade mina kinder upp, och Tommie sa: Du är helt knottrig om kinderna! Sen fick jag feber, men jag tänkte: Det går över snart... Och det gjorde det med när jag väl kom på bussen. Sen gick brandlarmet (övning) och vi var tvugna att stå ute i 5 minuter, på den korta tiden gick jag stora stora utslag över hela kroppen.

När jag och Pernilla skulle äta på lunchen gick vi 1km, på den tiden hade jag utslag som 5-kronor från öron till fötterna. Jag sa till Pernilla att jag var tvungen att sticka hem, för så kunde jag liksom inte ha det. Höll på att klia sönder min kropp. Som tur är, har vi kommit på vad det är. Det är "nässelfeber" som man kan få av temperaturskillnader. Inne är det kanske 22+ och ute 10 -, det är 32 grader skillnad! Inte så konstigt att kroppen reagerar konstigt...

Så vi gick till vår husläkare för att få det bekräftat. Hon sa att det var det och jag fick medicin mot det också. Fick även akuta tabletter om det skulle bli riktigt mycket. Känns jätteskönt nu efteråt att veta vad det är! Finns inget värre än att inte veta... Men dock finns det ingen "diagnos" man kan få, det är ju inte så att jag är allergisk resten av mitt liv - dock när det är väääääldigt kallt! Så nu har jag blivit tillsagd att inte vara ute i mer än 10 minuter om det inte är jätteviktigt. Detta betyder att jag missar skolutflykten imorgon, fasen :/

Annars har pappa kört mig och Tommie till Väla eftersom han skulle handla julklappar. Blev riktigt fina! Dock kan jag inte säga vad eftersom hans syskon läser min blogg, haha. Ska lägga upp foton imorgon på våra paket här hemma.

Såhär såg mitt ben ut efter 10 minuter utomhus. Sjukt att kroppen kan reagera så!


Kisses and hugs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar