torsdag 23 december 2010

Här kan vi drömma om den fred som vi ska äga en gång.

Då var dan' före dan'! Känns så sjukt overkligt på något sätt. Jag har knappt hunnit få julkänslor eftersom jag precis har börjat mitt jullov. Tycker man borde sluta skolan runt 17:e och istället börja tidigare! Inte sant? Men man ska inte klaga, i vissa länder är man inte ens lediga över julen... Låtar som ger mig julkänsla är Bryan Adams - Christmas Time och Ashley Tisdale - Last Christmas. Klickar ni på låtarna så kommer spotifylänk upp i ett nytt fönster!

En anledning till att jag inte får så mycket julkänslor längre är för att jag överanalyserar ALLT. Tyvärr har jag blivit så eftertänksam så jag har lärt mig att analysera allt som händer omkring mig. I vissa fall är det bra, för man gör färre misstag - men man förstör också det roliga i mycket, som te.x i julen. Ska dock försöka se bortom det och slappna av lite!

Så hittils idag har jag städat hela ovanvåningen, lagt in kläder och ska snart duscha. Det som är så könt med lilljulafton är allt fixande och donande! Älskar att fara runt mellan matlagning, dofter och städning. Allt för imorgon! Hihi. Ha en bra dag! Mer bloggande kommer.

Kisses and hugs

1 kommentar:

  1. Det hör tyvärr till åldern också. Jag kommer ihåg första julen som jag inte direkt fick några julkänslor. Det kändes sorgligt och lite konstigt. Att dagen kändes mest som en vanlig dag fast med god mat och att man fick paket. Ingen speciell känsla i magen. Jag brukar försöka jobba på det varje år med massa julmusik och sånt en vecka innan.. men det blir aldrig samma. Men det kan vara mysigt ändå. Man hittar tillslut en ny känsla på något sätt =)

    SvaraRadera