tisdag 14 juni 2011

Kajsa tipsar!

Jag är ingen expert på smink direkt! Jag använder inte de bästa produkterna, borstarna eller teknikerna - men jag har heller inga linjer eller fel nyans på min foundation. Så jag tänkte ge er lite budget tips, eftersom många av mina läsare har precis som jag - bara barnbidraget att leva på i 31 dagar! It's rough, babe!

Jag spenderar max 200 kr i MÅNADEN på mitt smink! Jag brukar använda H&Ms egna foundation och concelaer, som båda är superbra! Jag ha en rätt normal hy, varken fet eller torr - så då fungerar det superbra. Kostar inte mer än 50:- stycket! Jag använder nyans 11 på min foundation, vilket är rätt ljust, men jag har istället valt att ta ett mörkare puder/solpuder för att UNDVIKA KANTER! Ta hellre ett ljusare med mörkare puder - än tvärt om!

Det jag lägger ner mest pengar på, är mascaran. Jag lägger alltid mest tyngd runt ögonen efter jag vill framhäva dem och då är det viktigt att ha en bra mascara. Jag köper ALLTID "The colossal volume express" från Maybelline. Den får ögonfransarna tjockare och längre - UTAN klumpar! Jag brukar köpa den när den är på REA, och då kostar den runt hundralappen.

Men nu har jag lämnat H&Ms egna märke för en ny foundation, som jag visade er för ett tag sedan. Den heter "Roll on true match" från Loréal. Den är lätt och har puder i från början, så man slipper pudra på massa efteråt. Den smälter in väldigt bra med din egen hudfärg, så fråga hellre personal om rätt nyans än att du försöker själv. No one wants discusting lines... Jag köpte min på H&Ms rea för 75 :- vilket är ungefär halva priset, och jag är supernöjd! En bra foundation som inte blir fet och håller länge!


Foundation H&M - 75 :-
Mascara Colossal H&M - 99 :-
Concealer H&M - 50 :-
Glittrigt solpuder H&M - 49 :-
Ögonbrynspenna mörkbrun H&M - 29 :-
Brun Eyeliner Ullared (finns överallt!) - 10 :-

Totalt: 313:-! Dock behöver du bara köpa ny foundation och mascara var månad, så runt 200 :-!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar