onsdag 1 juni 2011

HEEEEEEEEEEEEMMAA

En skön dusch och jag är nästan lika pigg som när jag åkte not, haha! Hade tänkt berätta om vad vi gjorde! Har dock inte tagit några bilder, så har snott några från vänner på facebook.

Första dagen, alltså tisdag morgon, så kom vi dit vid c.a 10 och åt massa massa kakor. Sedan delades vi in i 10 olika grupper med 4 - 5 st i varje grupp. Efter det skulle 5 grupper till skogen och 5 grupper stanna kvar vid lägret. Jag och min grupp fick börja i skogen - där det fanns massa lekar! En skulle alla i gruppen ha typ handklovar på sig, hålla i 1 liter vatten OCH hålla i ett rep samtidigt SAMT gå igenom en bana på 8 minuter. Vi skulle också bära en hjärtochlungräddning-docka på en hemmagjord bår runt en bana. Banan var slaffsig, träskig och EXTREMT lerig. Haken var att vi fick inte säga ett knyst när vi skulle bära båren för då fick vi tid tillägg, vilket inte var bra då man skulle vinna på kortast tid. Jag trampade med foten rakt ner i ett lerigt träsk och blev blöt upp till knäskålen - fun? hahaha, nej. Såklart var det mer som hände med lekarna, men orkar inte skriva ett mil långt inlägg! På kvällen grillade vi och hade det mysigt.

Imorse vaknade jag i tält (för första gången!!!!) och var faktiskt förvånad över hur bra jag hade sovit. Vi alla åt frukost, packade ihop oss och gick sedan 1 JÄVLA LÅNG MIL till där vi skulle paddla kanot! Det var superkul och superjobbigt eftersom vinden låg i. Uppgiften var att paddla till olika öar och lösa lite uppgifter där. Sedan gjorde vi mat i mobila kök och mös! Vid 16.00 tog vi bussen hem och det första jag gjorde var att gå på toa och duscha! Home sweet home!

Kan säga som sammafattning, att jag hade mycket roligare än vad jag trodde. Var nervös och var rädd för att bli utstött - men jag kände mig så himla mycket mer bekväm med B-klassen än med min klass. Jag tackar alla människor för två toppendagar! Nu ska jag snart till Kristoffer och mysa med honom <3

Tälten!

Kanoterna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar