söndag 6 februari 2011

dag 07 - ett ögonblick

Det finns många ögonblick i mitt liv, som har gjort mig till den jag är nu. Te.x är konfirmationen, sommarloven (speciellt Kivik!), när jag såg Tommie första gången samt vår ett års dag, när jag börja gymnasiet och när jag fick mina marsvin. Men det jag alltid kommer komma ihåg, är konfirmationen.

Jag är inte speciellt kristen, men jag ville veta mer om kristendomen, så jag konfirmerade mig. Det har alltid varit en naturlig del av mig, att jag skulle någongång göra det. På föreläsningarna i kyrkan så fick jag inte så jättegod kontakt med dom andra konfirmanderna, men väl på lägret där vi var i 11 dagar, så lärde jag mig mycket. Det var en härlig stämning och jag behövde inte tänka på något annat.

Tyvärr träffar jag ingen av personerna jag konfirmerade mig med. Det är p.g.a personliga åsikter, men det är tråkigt att det blev så. Det var inte bara vännerna som gjorde det till ett minnesvärt ögonblick, det var stämningen, aktiviteter, och att jag var på G med Tommie!

Konfirmander + ledare, på Sörgården i juni 2009! Miss it! Jag är längst bak, 5:e från höger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar