tisdag 2 november 2010

I'll get by, I'll survive.

Hallå! Sitter i köket och bloggar lite. Har precis ätit varm fiskgratäng, lovar att det låter bättre än vad det smakar... Iallafall. Förkyldningen var nästan borta tills jag somnade på soffan, då kom örononten tillbaks. Jag vet seriöst inte varför jag blir så sjuk på sistone, jag brukar annars ha en lätt förkyldning kanske två gånger om året. Börjar helt seriöst undra om det är karma det rör sg om...


En sak är rätt skrämmande. Idag skulle/har vi 16 månade. Jag och Tommie alltså, och jag kom på det för 10 minuter sedan. Jag bara undrar vad fan som har hänt med vårt förhållande. Fram tills ungefär 13 månader var vi världslyckliga, sen tog vi en paus som inte varade speciellt länge. Sedan blev vi tillsammans och sen har det hållt på sådär fram och tillbaka i snart tre månader. Jag fattar inte var glöden tog vägen, den som gjorde att vi planerade våra månadsdagar i minsta detalj. Jag fattar inte hur vi började bråka som vi gör, över småsaker. Ett enda litet gnabb kan sätta igång ett bråk som varar i flera månader.


Jag saknar det vi hade. Jag vet faktiskt inte vad vi har längre. Antingen håller vi bara kvar i gamla ruiner av det vi hade, eller så försöker vi hittade varandra igen. Jag vet inte, men jag hatar att det inte är som förr.

Kisses and hugs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar