tisdag 12 juli 2011

Nagellackmaniac?!

Haha! Visste ni att min favorithobby är nagellack? Älskar nagellack och har alla möjliga färger, försöker köpa någon ny då och då. Tycker det är billigt och dessutom ett enkelt sätt att matcha kläder, säsong och humör. Jag brukar köra efter vad det är för typ av väder, som nu när det är sommar har jag glada och söta färger. När det är höst och vinter har jag mörkare. Målar ni era naglar? Och vilken är er favoritfärg?

Jag tittar ofta på händerna, av ren slump, när jag träffar en ny människa och då är det viktigt att man har fräsha naglar/händer. Man behöver inte alltid måla dem, såklart! Jag tycker det är viktigast att de är vårdade - ett simpelt genomskinligt nagellack kan göra susen.

Min lilla samling :)

28 stycken (ett genomskinligt har jag också, som jag glömde)!

Fina sommar och höstfärger!

Glada sommarfärger! 

måndag 11 juli 2011

Liseberg, what the fuck?!

Svarade jag i telefon när mamma ringde mig efter min syster Hanna fick ett ryck och frågade om vi skulle till Liseberg i förrgår, och ja - Liseberg blev det! Verkligen superkul, Liseberg får alla att känna sig som ett litet otåligt barn igen. Så jag och Kristoffer stack hem till mig igårmorse, sen stack vi! Var där 12.00 - 23.00 och spenderade alla timmar i spelhuset och på massa roliga attraktioner. Jag kom bland annat över min rädsla för Kanonen (eftersom jag slog i huvudet i bygeln när jag var 14 rätt duktigt) med Kristoffer. Vi åkte också Balder i VÄRLDENS ösregn  - kändes som det haglade mot ansiktet! Vi tog fotot från Balder och satt i två nyckelringar så vi aldrig glömmer dagen! Lägger upp lite foton (min telefon lade av p.g.a något fel, så hann inte ta så många :/).

Vi åkte alla bergodalbanor, Uppswinget, Jukebox och mycket mer! Dock hann vi aldrig med Atmosfear som för övrigt är det häftigaste jag någonsin sett, men med en kötid på 60 min och totalt 120 min kvar innan de stängde kändes det som om vi ville spendera tiden väl och inte bara på en attraktion, haha.









fredag 8 juli 2011

Tagga ikväll! WooopWooop!

Blev ju lite klabb med mina vänner igår, så jag sticker till Retro med älskling istället! Var i Danmark nu för några timmar sedan med mormor, mamma, syster och Kristoffer. Vi köpte 4 Bacardi och 1 Sourz Raspberry! Vi ska ha superkul och dansa loss ikväll, haha!

Så mer uppdatering imorgon, okej? Pussar!





torsdag 7 juli 2011

En underbar torsdag!

Har precis tittat "Ondskan" med Kristoffer, min favoritfilm som jag fick se med min favoritkille <3! Annars har vi varit nere på stan och handlat samt ätit. Var meningen att jag skulle till Åhus idag med några vänner, men kände inte för det så jag stannade hemma istället.

Annars har det varit en rätt stressig dag. Blev ovänner med mina vänner p.g.a att jag inte vänder kappan efter vinden, som man brukar säga. Har alltid sagt att jag hellre står själv än att gå med alla andra och vad de vill. Klart man måste kompremissa, men jag är trött på att utnyttjad. Så, det är så det blir!

Istället blir det Danmark med Kristoffer både på dagen och kvällen. På dagen ska vi dit och handla lite för kvällen med mamma och mormor samt min syster. På kvällen ska vi sedan ut och dansa. Kan inte vänta! Ska bli superkul! :) Älskar att umgås med de som står mig närmast <3




Vi har, vi har

Titta på mig nu, du tittar inte som förut. Du känner tvekan, eller hur? För minsta grej så blir du sur. Vi kan väl glömma allt det där, och bara se till det som är? Man ska vara glad för det man får, varje månad och varje år. Vi har inte tid för sånt här. Lyssna på mig nu, du lyssnar inte som förut. Vänder dig om och tittar ut. Vad tänker du på nu? Varför är du så svår att nå? Det brukar inte vara så. Dom här åren går för fort och du vet att vi hör ihop.

Vi har inte tid för sånt här nån mer som om tid en ägodel, som omv livet var ett tärningsspel där man satsar lite tid för att vinna lite tid, och du vill vara mannen i mitt liv. Tålamod är det som saknar, hur ska jag säga något så fint med så hårda ord? Små ord, jag säger att livet är kort men än så länge är vi ovan jord. Och vi har tid, kolla jag ska fylla 18, och vart det har tar vägen ska bi kul att se. Men jag är inte den som har bråttom och nojjar över år, för sådana har vi gott om, om du förstår.


tisdag 5 juli 2011

Veronica Maggio, Erik Hassle och Sebastian Seebach imorgon!

Har knappt varit hemma idag alls! Stack till Kristoffer rätt tidigt för att prata igenom saker och ting, men allt har löst sig nu och det är det som räknas <3 Ska snart i duschen sen hem till honom igen för att se någon film, mysigt värre? <3

Imorgon är det Veronica Maggio med sällskap som spelar på Sofieros slott, och min vän Cajsas brottarklubb har hand om parkeringsvakter. Så hon bjöd bland annat in mig för att stå och vakta och som belöning får vi se konserten GRATIS!!! Inte illa va? Men nu måste jag gå! Uppdatering imorgon, pussar!




söndag 3 juli 2011

Gillar inte att blogga när jag är på dåligt humör

Precis som det står i rubriken så bloggar jag gärna inte när jag är på dåligt humör. Tycker inte att mina inlägg ska bli sorgsna och tråkiga, som de ofta blir. Så därför bloggade jag inte igår! Så om ni märker av dålig uppdatering så är det för att det händer lite annat i mitt liv som prioriteras först. Hoppas ni förstår!

Idag har jag suttit hemma och tagit det lugnt eftersom Kristoffer var på truckkortsutbildning i Malmö! Grattis till truckkortet älskling! Superduktig är du! <3 så vi sågs vid 18.00 och stack ner till Pistachia och åt varsin god glass. Sen åkte vi hem till mig och packade mina badkläder då vi ska till ett badhus i Malmö imorgon! Ska bli superskoj! Annars är det mycket kul som väntar, Veronica Maggio konsert på onsdag med de bästa, Åhus på torsdag och fest på Retro på fredag! Can't wait!

Nu ska vi mysa och titta på TV! See ya tomorrow!