torsdag 7 juli 2011

Vi har, vi har

Titta på mig nu, du tittar inte som förut. Du känner tvekan, eller hur? För minsta grej så blir du sur. Vi kan väl glömma allt det där, och bara se till det som är? Man ska vara glad för det man får, varje månad och varje år. Vi har inte tid för sånt här. Lyssna på mig nu, du lyssnar inte som förut. Vänder dig om och tittar ut. Vad tänker du på nu? Varför är du så svår att nå? Det brukar inte vara så. Dom här åren går för fort och du vet att vi hör ihop.

Vi har inte tid för sånt här nån mer som om tid en ägodel, som omv livet var ett tärningsspel där man satsar lite tid för att vinna lite tid, och du vill vara mannen i mitt liv. Tålamod är det som saknar, hur ska jag säga något så fint med så hårda ord? Små ord, jag säger att livet är kort men än så länge är vi ovan jord. Och vi har tid, kolla jag ska fylla 18, och vart det har tar vägen ska bi kul att se. Men jag är inte den som har bråttom och nojjar över år, för sådana har vi gott om, om du förstår.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar