torsdag 14 juli 2011

Vill verkligen inte tillbaka till skolan nästa månad

Jag är verkligen den personen som längtar att gå till plugget igen. Blir så himla lätt rastlös, och efter nästan 3 månaders sommarlov kan jag bli rastlös och uttråkad. Men detta är nog första gången i hela mitt liv då jag verkligen inte vill att sommarlovet ska sluta. Saknar själva pluggandet och sättet att fördriva tid. Men jag har INGET att komma tillbaka till.

Min skola är bra, rent pluggmässigt - men jag kommer inte överens med eleverna där. Förlorar vänner hit och dit, vissa är inte ens vänner, utan bara sådana som är där för det ska se bra ut, men vänder samtidigt som vinden. Finns olika saker jag kan göra - byta skola? Nej, för jag tänker inte låta mig dröm, att ta studenten på Johannes Hedberg, försvinna från mig. Jag tycker bara det är synd att personer inte har någon respekt. Försöker jag säga ifrån när jag tycker något är fel, som alla har rätt till att göra, är det JAG som blir anklagad - för att jag inte är som alla andra och sitter och tar skiten.

Jag tänker fortsätta mitt andra år på mitt gymnasie och plugga för min skull. Tänker praktiskt taget ta och skita i resten, är där för mina betyg och jag var där för vänskap, men det verkar inte fungera. Är ledsen att det är såhär, men det är upp till bevis nu om ensam är stark...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar