onsdag 27 oktober 2010

Let me apologize to begin with.

Halihallå! När jag vaknade imorse fick jag en molnande huvudvärk och halsen kändes torr. Så gissa vad, nu är jag förkyld... Mitt huvud är supertungt och mandlarna stora som vindruvor. Inte roligt alls! Men ska man bli sjuk så är denna veckan rätt tillfälle iallafall. Vi har ju temavecka och kommer bara titta på film resten av veckan så om det skulle bli värre missar jag inte så mycket. Det är iallafall skönt att veta!


Idag var det då som sagt "filmfestival" i skolan. Vi såg "Erin Brokovich" som är en av mina favoritfilmer? Har ni sett den? Vad tycker ni? Jag tycker den är underbar! Den är baserad på en verklig händelse och handlar om en ensamstående kvinna med tre barn som är fattig och klarar vardagen. Hon får jobb på en advokatfirma och börjar gräva i ett fall om förgiftat vatten som har lett till många dödsfall. Resten får ni se själva! Haha. Men det är en rekommenderad film iallafall.


P.S, jag går inte på festen på fredag! Tror t.o.m det blir inställt eftersom ingen kommer...



Kisses and hugs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar